Feestdagen   7 comments

 
Alweer een week om en niet zo’n rustige ook, de feestdagen trekken met volle vaart voorbij en die zijn dit jaar allemaal vroeg! Eerst koninginnedag en dan op 1 mei de dag van de Arbeid, want dat wordt vaak vergeten maar ook hier weer een herinnering aan mijn grootvader die die dag altijd vierde met een rode bloem in zijn knoopsgat Rode roos zijn koperen horloge werd vlijtig gepoetst en aangezien hij zelfs onze schoenen verzoolde kregen mijn schoentjes er weer een laagje bij, het was nog lang geen mode maar ik liep al op plateauzolen en waarschijnlijk was ik dan ook de voorloopster van dit soort schoenen, in die tijd hadden we maar één paar schoenen, één jurk voor zondags en één voor in de week, het is haast niet meer voor te stellen, maar je wist niet beter en de vriendinnen hadden niet meer, op enkele na dan maar daar stoorde niemand zich aan. Terug naar 1 mei, ’s avonds was er in het Gulden Vlies een schouwburg in Alkmaar een groot feest van de Partij van de Arbeid, die in die tijd ook nog een échte arbeiderspartij was. Die dag is wat in de vergetelheid geraakt en nu viel het ook nog samen met Hemelvaartsdag. Nu is het 4 mei alweer herdenkingsdag, waarvan ik eigenlijk vind dat we stil moeten staan bij alle oorlogen en niet alleen bij W.O.II, het is eigenlijk nooit echt vrede geweest op de wereld dus die paar minuten even stil staan bij alles wat er gebeurd is en wat er nog aan de gang is vind ik zelf eigenlijk een must. 5 Mei bevrijdingsdag, 11 mei MOEDERDAG Cadeau met strik héél belangrijk voor kinderlijke moeders Beschaamd maar dan is het ook 1e Pinksterdag en na de 2e Pinksterdag neemt het gewone leven zijn gang weer. In ieder geval wordt er voor het weekend warm weer voorspeld en van een buitje zullen we niet smelten. Paraplu Voor degene die moeten werken dit weekend, maak er ’s avonds nog wat van het is al weer lang licht en met overdag een graad of 19/20 is het buiten best nog lekker. Voor nu maar weer…
 
Weekend
Posted 2 mei 2008 by Ann McDunn in Space vrienden en vriendinnen

7 responses to “Feestdagen

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mooi verhaal, in Belgie (en bijna heel Europa) is 1 mei een vrijde dag. Voel je niet schuldig want het lag aan de computer van mijn werk die stond een back up te draaien in de achtergrond. Ik voel me meer schuldig. Welke maanden mis je, ik zal ze verspreid sturen zodat je ze direct op kunt slaan. 1 per dag of zo ga nu ook in de tuin flaneren.
     
    Prettig weekend nogmaals, voel me 20 vandaag !

  2. Lieve Ann, de weken vliegen voorbij. En komende week zal ook wel voorbij vliegen vooral nu het eindelijk mooi weer gaat worden. Ik ga er effe een paar dagen tussenuit.
    Ik wens jou een mooie zonnige week!
     
    See you!
     
    Liefs Liesje

  3. Hoi  ann  nog  even  vraagje  ben jij  bekent in kamperland..
    2  de  reactie over mij van vroeger   ikvind   erg  fijn.. dit  te  horen  ik  kan er wel  een boek over schrijven  meestal is  het kind  de  klos in  deze om standigheden..maar  ben heel erg  gelukig.
    met vrouw  kinderen  en  natuurlijk  ons  kleinkind  richelle liefscees

  4. vier mei, dodenherdenking dus valt op zondag en dat is in het dorp waar ik woon een echte rustdag. In Staphorst doen ze dat dus op drie mei. En het is zoals je zegt, hoeveel mensen hebben de oorlog nog bewust meegemaakt ?? Beter is het om er een algemene herdenkingsdag van te maken voor alle oorlogen. Geld ook voor bevrijdingsdag. Misschien beter om vrijheid van meningsuiting te vieren voor zolang dat nog duurt.

  5. en waarom zijn er dan zoveel vrije- c.q. feestdagen?
    Aan het einde van de winter weer op verhaal komen voor de noeste zomerarbeid?
    We herdenken dan ook alle oorlogen hoor, al is die WO2 voor ons het diepst in het hart, ook Angola of Afganistan mogen we bij stilstaan.
    Het ga je goed en tot ziens

  6. De dagen rijgen zich aan een Ann .
    Deze dagen zijn alweer voorbij volgend weekend alweer pinkster als het meezit en de camper is klaar dan gaan Jan en ik ermee weg .
    Lukt het nog niet dan gaan we thuis genieten .
    Voor dit weekend wensen we jullie alle goed .
    Jan en Tanja

Geef een reactie

