Eenzaam   10 comments

 
Ga ik nu iedereen een goede week wensen, ja natuurlijk maar er zijn ook mensen die wat anders nodig hebben en voor die mensen is onderstaande clip misschien geen échte troost, maar er zitten heel mooie beelden in en de tekst is ook prima. Mijn grootmoeder was best wel een wijs mens, in Alkmaar waar wij woonden is de Stenen Brug en Opie zei altijd, "Me kind, ieder huisje heeft z’n kruisje en als iedereen met z’n kruis naar de Stenen Brug gaat, dan zijn ze blij hun eigen kruis weer mee te kunnen nemen". Ik heb daar nog vaak aan gedacht en ze heeft gelijk gekregen al wil je daar niet aan als je jong bent. Al lijkt het soms allemaal nog zo negatief één keer per dag iets moois zien of horen kan die dag alweer een stuk lichter maken. Voor iedereen die zich vandaag om wat voor reden dan ook niet happy voelt zingt Guus Meeuwis voor jullie, luister naar de tekst en kijk naar de beelden, het leven is nu eenmaal geen paradijs maar we kunnen er wel wat van maken. Ik weet dat heel veel mensen het vandaag niet makkelijk hebben, maar kop op en standhouden! Het is nog nooit zo donker geweest of het is weer licht geworden! Zon Rode roos
 
 
 
 
Posted 28 april 2008 by Ann McDunn in Muziek

10 responses to “Eenzaam

Subscribe to comments with RSS.

  1. Lieve Ann, bij het luisteren naar de tekst van dat liedje kunnen me zo de tranen komen en waarom…..omdat ze zo waar is. Wij klagen wel eens vaker over ditjes en datjes, en beseffen denk ik niet hoe goed wij het nog hebben met onze vrienden en familie.
    Heb een paar jaar geleden in Amsterdam een zwerver zien lopen met een oud karretje van een supermarkt volgeladen met wat oude spullen, jeetje als ik er nog aan denk….dat was alles wat deze arme stakker nog had. Wij zijn nog schatrijk als je overal aan denkt. Tevens weet ik dat er ook veel eenzame oude mensen zijn.
    Natuurlijk zijn altijd nog ergere dingen, maar als je het zelf moet ervaren vind ik dan is dat op dat moment voor jou het ergste. En of men zich dan kan troosten aan een liedje, ik zou het niet weten.
    Groetjes Ingeborg.
     

  2. Wat ben je toch een schatteke Ann! Een lied met een hele mooie tekst, waar mensen met verdriet zeker steun aan hebben.
    Het is altijd goed om er maar weer even bij stil te staan hoe goed we het soms hebben.
    Dus we nemen er woensdag maar een lekkere borrel of een (roze)tompoes op!
     
    Liefs Annelies

  3. Hoi Annegie.
    Aangrijpende tekst van een zanger die ik overigens helemaal niks vind, moet altijd denken aan "kedekkedeng, kedekkedeng, boehoee.
     
    Maar het is wel waar, en soms lijkt het allemaal uitzichtloos.
    En toch kan het altijd erger, dat is de boodschap van het liedje.
    Het is alleen een schrale troost voor betrokkene.

  4. Heerlijk nummer, toch wel een van mijn nieuwe favorieten, heel ver gekomen sinds Kedengedeng.
    Wist je dat zijn broer bij ieder concert aanwezig is in het publiek, zijn grootste fan. 
    Veel invloed van Boudewijn, maar dat doet er niets aan af. Ik krijg altijd weer even kippenvel bij dit nummer. Hij heeft meer van die mooie nummers. Inderdaad een steuntje in de rug als je het maar wil zien. Er is altijd wel iemand die er erger aan toe is,dus ik zeur niet maar kijk of ik die persoon kan helpen (zei een client van mij ooit)  dit is me altijd bij gebleven en heeft me door veel moeilijke tijden geholpen.

  5. Lieve Ann,
    Denk je wel dat je deze clip geplaatst hebt en het nummer van Guus kende ik niet en die is heel sprekend!
    Ik heb hier dan ook met bewondering naar gekeken en geluisterd, dank je wel
    Liefs en een nuffel Ria

    Lady Flower Power
  6. Guus vind ik iets minder maar deze text is wel heel mooi!

  7. Dear Ann,
    Een mooie clip en een goed nummer van Guus.
    Ja dat was een wijze uitspraak van Opie, het leven is nu eenmaal een aaneenschakeling van ups en downs,
    en niemand blijft gespaard voor een portie narigheid, vaak vinden wij onze eigen problemen het ergst.
    Als je een wandelingetje maakt,en je kijkt met een schuin oog door de ramen bij andere mensen,
    dan staan daar de bloemetjes in de vensterbank,hangen de ballonnetjes aan de deur,en klinkt door het
    openstaande raam " lang zal ze leven " er is iemand jarig,en dus is het feest!
    Maar je hebt er geen idee van wat er zich werkelijk achter die deur afspeelt,als je dat wél zou
    weten ging je misschien snel naar huis met je eigen probleempje, denkende met mij valt het allemaal best wel mee,
    er zijn mensen die veel ergere dingen moeten doorstaan.
    Kus van Edward.
     
     

  8. Hallo Ann,
    ik heb je film met belangstelling gekeken en beluisterd!
    Het liedje heb ik ooit met Engelse les op school uit het hoofd moeten leren en ik ken een groot gedeelte ervan nòg!
    Maar dan dus als Streets of London.
    Het is goed om stil te staan bij het feit dat er mensen zijn die het veel slechter getroffen hebben dan wij!
    ‘k Heb dat graag met je willen delen.
    Groeten, Liza.
     

  9. Mijn zoon is 23 en hij heeft dit nummer regelmatig op staan als hij zit te computeren. Meeuwis staat regelmatig aan, afgewisseld met vreselijke muziek die hiphop heet, maar het feit dat hij ook naar deze liedjes luistert en zelfs tegen een vriend zegt "hou je kop nou ff joh, dit is hartstikke mooie tekst" stemt me dan tevreden. Wat  je erin pompt komt er uiteindelijk ook weer uit. Mooi liedje. Ken je het origineel van Ralph McTell "Streets of London"? Prachtig!!! Liefs, Ilona

Geef een reactie

