Peilingen en wat zijn ze waard!   9 comments

 
Artikel AD 27 april 2008
 

‘We mogen best wat trotser zijn op Nederland’

RIJSWIJK – We mogen best wat trotser zijn op Nederland. Dat vindt althans de helft van de 24.000 respondenten die meewerkten aan het jaarlijkse Koninginnedag onderzoek van actualiteitenrubriek EénVandaag waarvan de resultaten zondag werden bekendgemaakt.
55 Procent zegt dat ze zelf trots zijn op Nederland. Eenderde is neutraal en 12 procent is niet trots. De meeste ondervraagden denken ook dat Nederlanders minder trots zijn op hun land dan andere Europese volken.
Koningin Beatrix, prins Willem-Alexander, Paul de Leeuw, Erica Terpstra en Rita Verdonk vertegenwoordigen het meest ‘het Nederland gevoel’.

(ANP)

 
Aangezien ik niemand tegen zijn/haar schenen wil trappen zeg ik hier niet veel over, maar zijn er geen andere Nederlanders meer te vinden die het "Nederland gevoel" beter tot uitdrukking dan genoemd vijftal? Het is maar een vraag, zelf heb ik toch wat andere namen in mijn kladboekje. Verward
 
koningin Beatrix   Willem Alexander
 
 
 
Rita Verdonk    Paul de Leeuw    Erica Terpstra
 
Ook vraag ik mezelf af wie zijn deze respondenten? Kregen ze alleen maar een lijst met een aantal mensen waarvan ze moesten aankruisen wie hen het Nederland gevoel gaf en waren daar geen schilders, schrijvers, wetenschappers enz. enz. bij? Wat is eigenlijk zo’n peiling waard? Wie er écht voor gekozen hebben daar zal ik niets over zeggen, maar waarom krijg ik nu ineens zo’n angstig on Nederlands gevoel?
 
 
Posted 27 april 2008 by Ann McDunn in Nieuws en politiek

9 responses to “Peilingen en wat zijn ze waard!

Subscribe to comments with RSS.

  1. Lieve  mensen waar  praten we over,,we  zijn  het  toch   nederlanders.
    dat  het  niet zo  gaat zo als  wij  zouden  willen ! dat weten we  al een
    heel poosje , ik kan wel  zeggen   een keuze maken is heel erg  moeilijk
    wie  kan  het  nog  vertellen .het zijn zeker  onze  centjes .het hele kabinet laten 
    vallen  is ook  geen optie..volgens  mij doen ze  het niet  goed  zeker pvda
    vertel  het  me  maar.. neem  Amerika.daar gaat  het nog  veel minder goed  
    dan  hier ik heb !meer zin  in  een president dat kost ook  wel veel  en het
     koningshuis  af bouwen  ,dat  gaat een  beetje  uit de  hand lopen,wat kostten  plaatje
    aangaat .met al  de kindjes  en  kleinkindjes.. ik  heb  de   honger winter meegemaakt  wederopbouw , meegemaakt.hoogconjunctuur.meegemaakt en  nu de afbraak daar zijn  we  nu mee bezig. alles word  toch terug  gedraaid. de  staat word er  ook  beter  van  neem de  prijs  benzine  enz….maar   kan  jullie  wel  vertellen  .ik ben  toch een  gelukkige  nederlander
     en gelukkig achter   de  computer  en  met mijn   space  vrienden  .. 
      liefs  allemaal  fijn weekeind  cees
     
     

  2. Ik had weer die herhaalde nachtmerrie
    "De Kroonprins op het Witte Paard" jichhhh
    Liefs
     

  3. Een Nederlands gevoel? wat is dat? haha
    Ik heb niet veel met het koningshuis ,het kost alleen maar veel geld. Alleen al het onderhoud van die ene boot en de dure vliegreisjes die ze maken….Moet ik dan trots zijn? als ze dat betalen van onze centen??
    En koninginnedag? volgens mij gaat het bij net zoals veel andere feestdagen: je hebt weer een extra vrije dag. Dus dat moet geviert worden, of de koningin nu jarig is of niet.
    Ik eet er niet een oranjetompoes meer op.
     
    Groetjes Annelies

  4. Op de vraag van Edward, het is zo dat iedereen lid kan worden van het éénvandaag internet panel. Je krijgt dan vaak een enquete gemaild. Dus het zijn kijkers van dat programma, als het onderwerp je aanspreekt doe je mee……wij zijn ook lid. Het betreft dus verschillende lagen van de bevolking.
    En Ann, je kon kiezen uit een 25tal personen van zangers tot politici tot tv helden….. allemaal mensen van NU.

  5. Dus deze mensen hierboven geven mij het echte nederlandse gevoel ????
    Een koningshuis dat steelt van belastingbetalers ??
    Een politica in een zwaarbeveiligde mercedes van 500000 € ??? (één keer raden wie die betaalt hebben)
    Een superirritant kalend rotmannetje ???
    En sportieve trol ???
     
     

  6. tja , het is wat ik moet toegeven dat ik niet erg trots meer ben op Nederland, Was het ooit wel. Trots op ons sociale stelsel, ons ziekenfonds, thuiszorg, vangnet, bijstand e.d. maar helaas is er zoveel misbruik van gemaakt dat het is afgeschaft, afgebroken of kapot bezuinigd. Bij de kinderopvang gebeurt nu hetzelfde. Opa’s en oma’s willen gastouderschap en de kosten rijzen de pan uit , dus hier moet ook weer op bezuinigd worden en de mensen die niemand hebben en van deze regeling afhankelijk zijn, zijn weer de dupe helaas. Ik realiseer me ook wel dat we grootse projekten op touw brengen . Dubai’s palm was er niet zonder De hollanders, De opruiming bij New orleans. De hulphonden bij de lawines en aardbevingen. maar punt is daar hebben wij als volk weinig aan.  

  7. Wat ik mij afvraag, uit welke lagen van de bevolking komen deze 24.000 respondenten en hoe zijn die geselecteerd?
    Zijn dit bijstandsmoeders,bejaarden zonder koekje bij de thee,iemand met alléén maar AOW????
    Zijn het de ouders van de militairen die nuttelooos in Afghanistan zijn gesneuveld?
    Zijn het de bewoners van de wijken die door hangjongeren worden bedreigd én gemolesteerd?
    Zijn het de mensen die ‘s-avonds de deur niet uit durven?
    Is het die hoogbejaarde vrouw die in haar eigen huis is overvallen én verkracht?
    Is het de man van de vrouw die om het leven is gekomen door een van het viaduct naar beneden gegooide stoeptegel?
    Is het de eigenaar van een pony waarvan de staart en de manen door een stel hufters is afgeknipt?
     
    Of,
     
    Lui met een inkomen van 2 á 3x modaal?
    De manager die een bonus heeft ontvangen van een paar miljoen?
    De student met een flinke studiebeurs en een riant appartement tegen een sterk gereduceerde huurprijs?
    Afijn ieder kan voor zich dit lijstje verder invullen,raad eens wie er trots is op Nederland en wie niet?
    Amen!

  8. HALLO LIEVERD,
    JA EN WAAROM KRIJGEN WIJ GEEN LINTJE
    ACH WIJ HEBBEN TOCH NIKS TEZEGGEN
    ZELFS DE KONINGIN NIET
    HET MOET ZO ZIJN ALS EEN PAAR EEUWEN TERUG
    DE KONING VOOROP
    OOK OP HET SLACHTVELD
    EN DIE HAD VEEL MEER TE ZEGGEN TOEN,
    ONZE KONINGIN HEEFT WEINIG IN TEBRENGEN
    TROUWENS ER ZIT WEINIG PIT IN DEZE KONINGIN
    MOET EEN BEETJE SPONTANER
    HEB JE MIJ WEER
    IK HEB ALTIJD EEN MENING
    MAAR IK BLIJF TOCH IN MIJN NEDERLANDJE
    IK VOEL ME OP EN TOP NEDERLANDS
    LIEVERD HEB EEN FIJNE WEEK
    GROETJES VAN YVONNE
    EN EEN KNUFF
     

  9. Gerard Reve schreef iets zinnigs? (tegel met tekst ligt in het centrum van Weert) wat inhield:
    Een raar iemand kan 1 x iets doen en komt in alle kranten en opo TV, maar de zusters die zich jarenlang hebben ingezet voor de medemens, krijgt geen aandacht.
     
    Wie is het toonbeeld van Nederland, niet voor niets zegt men: de Nederlanders (zonder naam te noemen)
     
    Prettige zonnige week
     

Geef een reactie

