Benzineprijzen   9 comments

 
Artikel uit de Elsevier Bedroefd
 

Prijzen benzine en diesel bereiken nieuw record

woensdag 16 april 2008 12:58

De adviesprijzen voor autobrandstoffen in Nederland zijn gestegen naar het hoogste niveau ooit. Voor een liter benzine betaalt een automobilist gemiddeld 1,559 euro. Een liter diesel kost 1,303 euro.

Een liter benzine kost vandaag gemiddeld 1,559 euro

Dat maakte UnitedConsumers woensdag bekend. Automobilisten zouden jaarlijks gemiddeld ruim 2.000 euro kwijt zijn aan brandstof.

Ruwe olie
De adviesprijzen voor autobrandstoffen worden beïnvloed door de prijzen van ruwe olie. Op de internationale termijnmarkt breken die prijzen record na record.

De prijs van een vat lichte Amerikaanse olie steeg gisteren tot boven de 114 dollar, een bedrag dat niet eerder werd bereikt. De belangrijkste oorzaak van de prijsstijging is de zwakke dollar.

Olie wordt afgerekend in dollars. Met de huidige lage dollarkoers is het ‘zwarte goud’ voor kopers uit landen met andere valuta goedkoper. Dat drijft de prijzen op van olie en andere grondstoffen die in dollars wordt verhandeld.

Toekomst voor de kleine man/vrouw!

Tanken  bakfiets  HELP

 

Posted 16 april 2008 by Ann McDunn in Nieuws en politiek

9 responses to “Benzineprijzen

Subscribe to comments with RSS.

  1. Het was duidelijk! Zet het hier ook maar even neer en zoals ik al opmerkte laten we vooral niet te hard met onze tanden
    knarsen, alles wordt bij de tandarts ook al niet meer vergoed.

  2. Oh boy, het was als geintje bedoeld…. ik dacht dat dat wel duidelijk zou zijn.
     
    Gisteren gereden van Roermond naar Amsterdam en terug. Onderweg getankt: 66,14 euro.
    Dan sta ik ook knarsetandend aan de pomp, geloof dat maar.

  3. Ik snap jullie allemaal niet met dat gemopper over de benzineprijs…… ik tank al jaren gewoon iedere week voor een tientje!

  4. Heb gisteravond nog getankt. Mijn auto heeft een 90 liter tank dus dat hakt erin. Gelukkig doe ik er ruim 2 maanden mee.
    We hebben hier zo’n pomp waar geen service is, dat scheelt wel en ’s avonds tussen 19 en 21 uur is er happy hour. Nou ja, happy is tegenwoordig zo’n dubbel begrip haha, maar ja het was toch nog 2 cent minder en heb 1.45 euro betaald per liter.
    Maar mag ik toch evengoed klagen……..!!!!! In Venezuela kost een liter omgerekend 3 eurocent.

  5. Je zal op de auto aangewezen zijn om naar en van je werk te komen,ben je dan mooi klaar?
    Met het openbaar vervoer is ook geen pretje!
    Het is de hoogste tijd dat het kwartje van KOK weer aan de mensen wordt teruggeven,dat zou
    tenminste nog iets schelen.
    Leuke foto’s Ann, zou het daar écht op uit draaien? 
    Kus van Edward. 

  6. ja en weet je wat het gekken is we laten het gewoon gebeuren
    maar wat moet je anders ik ben nu thuis dus de auto  hoeft nu eigenlijk niet te rijden
    maar als ik weer werk
    ik kan echt niet op mijn fiets op de rijksweg komen heb je meteen een boeten zie me al trapen ha ha nee echt dat gaat niet
    mijn man werkt in de bouw zijn werk speeld zch het meest af rond amsterdam is ook niet te fietsen dus ja weinig keus heb je dan  nu ja het gaat nu nog maar voor hoe lang dat weet je nooit
     
    gr v els

  7. Hoi Ann praat me niet van de benzine en diezel prijzen .
    Ik heb er dagelijks mee te maken .
    Wordt er soms humeurig van kan ik je zeggen ,zo,n 4 keer per week wordt de prijs veranderd belachelijk.
    Het is omdat Jan en ik moeten rijden met de auto maar anders weg die dingen .
    Fijne dag .
    Gr Tanja

  8. Heey Ann, tanken dat doe ik eigenlijk bijna nooit….weet wel dat het belachelijk duur is.
    Beter maar wat vaker de fiets, goed voor de lijn…en het mooie weer komt er (hopelijk) aan.
     
    Groetjes Annelies
     
    P.S heb je gisteren mijn prijsje ontvangen??

  9. Ach ach. Ik heb zondag ook met mijn DAFFIE aan de pomp gestaan huilen huilen en nog eens huilen.

Geef een reactie

