Weekend, lente, zomertijd en alles op Fit Na.   13 comments

 
En alweer is er een week voorbij, het vliegt, stuift en raast maar door en voor we het weten zijn we oud en de dagen zat. Denkend De lente is begonnen, maar het echte lentegevoel moet bij mij nog komen met een stralend zonnetje en heel veel bloeiende bloemetjes en iets minder krakende botten, dit weer is echt niet goed voor mensen met reuma en andere onaangename kwaaltjes, het went wel zeggen ze maar dat doet het maar héél langzaam. Klagen helpt niet, dus dat doe ik dan ook maar niet. Morgen gaat in de nacht de zomertijd in, dus lieve vrienden, vriendinnen en iedereen die het weleens vergeet, klokjes en andere apparaten die het niet vanzelf doen moeten een uurtje vooruit gezet worden, goh nu ben ik net moeder Uchje. Beschaamd Eindelijk hebben we kunnen kijken naar het filmpje "Fitna the Movie", maar het woord movie is toch echt te veel eer voor een soort slechte powerpoint presentatie. De hele wereld in rep en roer en waarvoor? Een knul van 17 had dit ook kunnen maken. Een paar erg domme fouten, de foto van de rapper Salah Edin inplaats van die van Mohammed B en Wilders krijgt een paar processen aan z’n broek (heel netjes gezegd Ann) omdat hij de cartoon van de Deen Kurt Westergaard heeft gebruikt en niet om toestemming heeft gevraagd, die hij volgens de Deen zelf ook niet zou hebben gekregen, ook Edin wil stappen ondernemen. Nee, dit had voor mij niet gehoeven wat hebben we er aan om op gevoelige tenen van in Europa 54.000.000 mensen te gaan trappen? (Volgens de laatste berichten zijn het er overigens 20.000.000 en dat scheelt een slok op een borrel). Als je dan wat wilt doen doe het dan goed, dit heeft totaal geen toegevoegde waarde. Volgende week hoor je er niemand meer over want dan is er wel weer wat nieuws. Natuurlijk zal een eental wraakzuchtige extremisten dit niet laten rusten, maar dan is er in ieder geval weer nieuws. Dit klinkt hard, maar ik ben voor een eerlijke discussie en niet voor een opgeklopte toestand waarbij Nederland voor de zoveelste maal weer in z’n hemd staat, met een bange Balkenende voorop. Uitgepraat, volgende week hoop ik prettiger nieuws te hebben. En voor nu…..
 
weekend
Posted 28 maart 2008 by Ann McDunn in Space vrienden en vriendinnen

13 responses to “Weekend, lente, zomertijd en alles op Fit Na.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Maandag
    Een fantastische dag, lekker in de tuin en gefietst en je bij de brug zien staan???????   Denk er morgen maar aan: Die hebbers nietwaar!!!!!!

  2. Hallo Ann, heb zelf de film niet gezien en hoef hem ook niet te zien. Alles in rep en roer voor een film die maar even duurt en wat brengt het? Onrust en ergernis in veel landen. Wat het voor een doel moet hebben weet ik niet en wat Wilders er van verwacht weet ik ook niet. In ieder geval vraag ik me steeds af waarom mensen elkaar wat moeten pesten en niet in vrede met elkaar kunnen omgaan. Groetjes.

  3. Hallo Ann McDunn de Bruin,
    ik vond de eerste naam heel mooi, detweede zo somber van kleur e niet van je echte voorvaders dus, naar ik las.
    Wat betreft de reuma, een continue blijvende pijn. Je eet toch geen vlees meer he? (bemoeial ben ik he???) Is echter te proberen.
     
     
    Prettige zondag nog en vandaag was het lekker in de Efteling, ik gloei nog helemaal!!!!!

  4. Hallo Ann,
    Ik heb ook nog net op tijd de "PowerPoint-presentatie" kunnen zien. Zelfs ik had het beter gekund en dat wil wat zeggen haha. precies zoals je zegt, deze "film" heeft totaal geen meerwaarde!
    Hier was het vandaag trouwens al volop lente, heerlijk gewoon.
    Ann, ik wens je een fijne zondag met veel zon voor je botjes.
    Liefs,
    Marjo

  5. Hallo Ann, ik heb het filmpje van Fit Na niet gekeken, en nu kan ik het ook niet meer kijken want het is alweer van internet afgehaald… Maar ik heb er volgens mij niets aan gemist, ik heb wel beelden op het journaal gezien en dat was al genoeg.
    Ik vind altijd die ophef zo erg, ik heb dan al geen zin meer om er ook iets over te zeggen. Ik vind die Wilders echt een rare man en hij ziet er ook wild uit met zijn vreselijke kapsel en akelige kraaloogjes. bbrrrr
     
    Hee, maar het zonnetje schijnt hier nu lekker, het waait alleen wat hard. Maar dan kan je lekker weer even uitwaaien. Zo te lezen zijn er meerdere toe aan het weekend….bv de heks hieronder. Die is ook altijd veel te druk met de hekserijen en plagerijen bij prinsessen….boeeewhaaaahhh. Hopelijk leest ze dit niet!! Want dan veranderd ze me weer in een kikker.
     
    Lieve Ann, hopelijk gaat het zonnetje veel schijnen voor jou handjes en blijft het natte weer erg ver weg. En andrs kom je maar lekker je handjes bij mij laten masseren. hihi
    Doei, have a nice weekend!
     
    Liefs Liesje

  6. Heb gekeken. Well said. Cigar!!!
     
    Wat is er mis met mijn gastenboek? Heb nog niet eerder klachten gehad dus leg ff uit, okay? Ciao bella!

  7. Hi Ann,
    5 maanden lang is de halve wereld in rep en roer om een film die 15 minuten duurt en  niets nieuws oplevert. Onze eigen Harry Potter had weinig weg van een tovenaar die alles kan en durft. Wat een kwezel is die man, we staan met hem meer voor paal dan met Wilders. Ben het met je eens dat het filmpje niets was. De beelden waren ons allen bekend en het lettertype was niet een van de duidelijkste. Maar alla (zonder h anders krijg ik daar weer last mee) hij heeft zijn keutel niet ingetrokken uit angst en dat moet ik ‘m nageven, hij is moediger dan HP alias JPB, onze MP.
    Wel weer dom dat hij geen toestemming heeft gevraagd voor het gebruiken van de Deense cartoon. Al 28 uur wordt er op radio, tv en pers onafgebroken ge-o-haad over de film, voor- en tegenstanders mogen hun mening ventileren maar ik vraag me af waar dat nou goed voor is. Een overkill aan aandacht terwijl de meesten zeggen dat ze het niks vinden. Misschien denken ze iets anders…
    Wat me opviel was dat NIEMAND de film wilde vertonen…. Geert kon ‘m aan de straatstenen niet kwijt…. maar koud was de film uit en iedereen was er als de kippen bij om hem te vertonen. Het zijn toch allemaal hypocriete huichelaars. En de vrijheid van meningsuiting is ook een farce! HP.JPB.MP heeft dat recht om zeep geholpen.
     
    En nu is het weekend. Daar ben ik aan toe. Vandaag de boodschappen gedaan, dus 2 dagen redelijke rust. Heerlijk. Beetje zon zou geen kwaad kunnen want m’n vingers trekken krom van de kou. Wordt toch echt tijd dat ik verhuis naar Andalucia. Mijn familie woont er en die melden dan doodleuk dat het 22 graden is. Het is gewoon niet eerlijk :-(
    Die broer van jou kan er ook wat van… remsporen….. ik blijf er bijna in… hahaha…."Biancaaaaa….heb je Ariel in huis, want m’n broekje is vies, ik was ook zo bang …. verdikkeme die nare man met dat rare kapsel ook…!!"
    "Jeepeetje, ik zou als ik jou was maar niet over andermans kapsel beginnen… da’s vragen om nog meer moeilijkheden!"
    Ik zie het gewoon voor me!! Whoeaaahh!!!
     
    Dat je een mooi weekend mag hebben! Liefs, I.
     
     
     

  8. Hoi Ann
     
    Natuurlijk is deze film, of wat je maar knip & plakwerk wilt noemen veel te zwart wit gesteld maar het brengt misschien eindelijk eens een discussie op gang en hoop dat de moslimgemeenschappen eens duidelijk stelling nemen tegen deze misdaden. Ongeveer 40 % van de Marokaanse jongeren accepteerd onze westerse wetten niet. Zijn zij dan de komende haatgeneratie ? Kan me goed herinneren toen de vliegtuigen zich in de WTC’s boorden dat ook in Nederland Marokaanse jongeren stonden te juichen. WAT DEDEN DE OUDERS VAN DIE JONGEREN ?? grepen zij in ?? Ik heb ze niet gehoord !!. Als ik als rechtgeaard en vredelievend moslim zou horen dat er in andere regio’s wordt gemoord, verkracht, handen afgehakt en besneden wordt in naam van diezelfde Allah die ik ook aanbid zou ik mijn afkeuring van de daken brullen. En voor diegene die dit filmpje maar slappe hap vind, doe dan maar eens wat zoektermen op internet en je vind genoeg filmpjes over wat ik hierboven beschrijf om van te kotsen.
    Laten we vooral hopen dat we een opbouwende discussie kunnen gaan voeren, dan heeft deze film toch nog z’n nut gehad.
     
    Hehe Wat weer een zware kost. Ik wens je in ieder geval een hartverwarmend weekend en als het koud blijft ga je toch lekker een paar uur sudderen in een warm bad. Ook een sauna is heel verkwikkend voor het lichaam.
     
    Groetjes van Henk
     

  9. Tegen beter weten in had ik gehoopt dat het net zo’n film als die van Theo van Gogh zou worden, maar dit????
    Wat een opgeklopte zooi, net zo akelig als het kapsel van meneer….
    Nee, neem dan die zomertijd, die zorgt toch elk jaar weer voor de vraag, moet ie nou voor of achter uit en blijft de gemoederen bezig houden….
    Fijn weekend!

  10. Ik hoop ook dat de lente dichterbij komt dan krijgen je krakende botten tenminste wat rust. En moeder Uchje ik heb idd een paar ouderwetse handverstelbare klokjes dus dank voor je tip. We hebben een dag om te wennen. Tja an dat andere  is nauwelijks de moeite waard om er iets over te zeggen.

  11. Ook ik wil er geen woorden meer aan toevoegen .
    Morgen is het zaterdag heerlijk een vrije dag ,alleen de boodschappen halen .
    Dan maar hopen dat we buiten kunnen vertoeven .
    Lieve Ann en Geert een heel fijn weekend .
    Jan en Tanja

  12. Lieve Ann denk net zoals jij heb er geen zin meer in woorden aan vuil te maken even genoeg van … idd op Fit Na goed gevonden;-)
     

    Verder verlang ik ontzettend naar het zonnetje lekker in de tuin bezig krantje/boek/tijdschrift buiten lezen en ‘s-avonds lekker bourgondisch hapje eten onder de boom …. Lente waar blijf je???
     
    Jullie ook heerlijk weekend
    AdiosAmiga Liefs moi 😉

  13. Dear Ann,
    Jou reactie op " Fitna " is mij uit het hart gegrepen.
    Iedereen die een beetje overweg kan met plakken en knippen,had deze clip kunnen maken.
    Een hele hoop hijsa voor een naar mijn mening zeer amateuristisch filmpje,nog afgezien van de blunders!
    Balkenende zal nog wel een paar remsporen in zijn onderbroek krijgen vóór de rust is weergekeerd.
    Kus,Edward.
     

Geef een reactie

