Fries merrie veulen een weekend verrassing!   18 comments

 
Vannacht tussen half één en één uur is hier een Fries merrie-veulen geboren, zelf heb ik nog geen foto’s kunnen nemen want moeders is niet bepaald blij met kraamvisite dat moet even de tijd hebben, maar hieronder een foto die ik gemaakt heb van dezelfde moeder met een veulen van één dag oud waarbij ik nog met een sprong mijn kostbare leven kon redden. Ook moet ik nog een naam bedenken, deze keer gelukkig makkelijk met een A, B of C, moeder en kind maken het prima, Maria Justyna B is bijzonder trots en beschermend en staat bij mijn zwager op stal. De heren zijn er gelukkig mee dus het weekend kan niet meer stuk voor Harm en Geert. Duidt het mij niet euvel dat de foto niet van klasse kwaliteit is, maar die is nog gemaakt met een oud camera’tje en zoals gezegd met levensgevaar! Als zo’n paard zich omdraait en je een schop geeft dan hoef je nooit geen foto’s meer te maken. Toch altijd wonderlijk dat zo’n veulen van een dag oud al zo staat, loopt en soms zelfs al achter moeder aandraaft, wat zijn mensenkinderen dan toch hulpeloos.
 
Marie en Anjo
 
En voor nu:
 
prettig weekend
Posted 14 maart 2008 by Ann McDunn in Space vrienden en vriendinnen

18 responses to “Fries merrie veulen een weekend verrassing!

Subscribe to comments with RSS.

  1. Halo,

    Ik reageer op een bericht van inmiddels 4 jaar oud
    dit komt omdat ikzelf recent een merrie van 7 jaar gekocht heeft die dochter is van Maria justyna.
    Ik ben op zoek naar wat meer info en vroeg me af of maria justyna altijd van jullie is geweest.
    mijn merrie heet roxanne d en is vorige maand 7 jaar geworden .
    graag zou ik contact hebben als maria in 2005 een veulen heeft gehad of anders weet u misschien waar ze daarvoor is geweest?
    graag hoor ik van u.

    alvast heel erg bedankt

    • Hallo Kimmy, Maria Justyna was inderdaad van mijn man en het veulen Roxanne D is hier geboren, ik zal de gegevens voor je opzoeken en neem dan wel contact met je op.
      Vriendelijke groet, Ann.

      • Halo

        Sorry voor de hele late reactie
        wat onwijs leuk dat ik gevonden heb waar ze geboren is.
        Zijn jullie nog in het bezit van de mamma van rox?
        Met roxanne gaat het prima en ik denk dat ze heel veel weg heeft van haar moeder haha.
        Als jullie maria nog in het bezit hebben zou ik dan misschien een keer langs mogen komen om te kijken?
        Ik zal nu wat vaker kijken of er een reactie is.
        Alvast bedankt

        vriendelijke groet

        kim van santen

        kim van santen
        • Hallo Kim,
          Maria hebben we al lang niet meer, ik heb je e-mail adres overgenomen en zal je een mailtje sturen, het adres haal ik weg anders kan iedereen daar weer berichten heen sturen en dat moet maar niet 😉 Ik hoop wel dat Roxanne wat makkelijker in de omgang is dan Maria, want dat was echt een donderstraal, nog een prettige avond en je hoort van mij.
          Vriendelijke groet, Ann.

      • o en is de foto hierboven dan heel toevallig roxanne?

        kim van santen
  2. Lieve Ann,
    Van harte gefeliciteerd met je veulentje, dit is toch geweldig en je kunt nog zo veel foto"s maken, je ziet elke dag weer iets anders
    Ik kan er over mee praten, we kochten een veulentje die nog geboren moest worden en we waren dus veel bij moeder Daiske,
    we hebben veel van haar genoten, vele foto"s, het is schitterend om te zien hoe zo"n kleintje opgegroeid, we waren er ook elke dag.
    Peter was een echte cowboy en heeft veel op haar moeder gereden, iedereen hier in de buurt kent hem dan ook als cowboy, Moeder Daisky en het veulentje die we Sarah Jane hadden genoemd stonden ook veel bij ons in de tuin, in een gewoon woonwijk, we moesten wel uitkijken want als het kon liepen ze de keuken in om dat ze wisten dat daar het brood lag.
    We hebben veel van haar genoten, 4 jaar lang toen moesten we haar helaas weg doen i.v.m. het werk van Peter, maar we denken toch wel veel aan die mooie tijd. Ik wens je dan ook heel veel plezier met deze aanwinst, geniet er van!
    Liefs van Ria
     

    Lady Flower Power
  3. Hoi Ann, ook al is het maar voor de helft, het blijft toch leuk.
    En aaien en foto’s maken is ook goed toch? Zolang als hij jou maar geen schop onder je kont geeft. hihihi
     
    Liefs Annelies

  4. Proficiat met de anwinst,
    was ik toch maar even doorgereden, zat al in de omgeving van Zwolle. De heren zijn er blij mee? Jij niet? Ik kreeg een rondleiding op een schapenfokkerij. Al 80 (van ongeveer 250) lammetjes waren geboren. Weer fijn om in die omgeving te zijn.
     
    Prettig weekend en hou alles gezond.

  5. Hoi Ann,
    wat geweldig nieuws!!!
    Een veulen, nou dan hoef jij voorlopig niet naar onderwerpen te zoeken, om te fotograferen!
    Tenminste als de moeder het goed gaat vinden, dat je foto’s maakt…….
    Bij ons (ouders) op de boerderij, is een keer op vaders verjaardag een veulen geboren!
    Je raadt denk ik wel waar ik het meeste zat…… Niet bij de visite dus.
    Op een bepaald moment kon ik vader bellen dat de veulen er aan kwam.
    Ondertussen kon ik video-opnames maken, prachtig om mee te maken!
    Mooi dat het weekend nu begonnen is, kun je er lekker van gaan genieten!
    Veel plezier er mee hoor!
    Liefs, Liza

  6. Ann ook vanharte gefeliciteerd met dit prachtige veulen[tje].Ik heb niet zo veel ervaring met paarden,we hebben een jong hengstveulen grootgebracht waarvan de moeder door vergiftiging om het leven kwam,iets gegeten uit een natuurgebied,varens geloof ik.Veulen was kort daarvoor geboren,had via de moeder ook wat gif binnen gekregen ,we hebben het in leven kunnen houden,is bij ons anderhalf jaar geworden,moest daarna weg,de hormonen gingen werken ,we konden hem niet houden,links en rechts allemaal merries,  en hij begon te schoppen en te bijten.Dat was ons veulen!!!Fijne avond en een fijn weekend!!!

  7. Dear Ann,
    Geert en Harm ( en natuurlijk jij ook toch ook wel ook een beetje ) van harte gefeliciteerd hoor!!!!
    Wat een prachtig gezicht dat nieuwe leventje.
    Dikke kus van Edward.
     

  8. Een Fries veulen voor een Noord Hollandse meid.
    Doe het dus nog maar even rustig aan met de foto’s want de poten oeps, benen van mama zien er niet vriendelijk uit.
    Zelf heb ik heilig ontzag voor deze beestjes, heb ik trouwens voor alle beestjes die groter zijn dan mijzelf.
     
    En inderdaad, wat zijn wij mensen toch sukkels dat we er minstens 1 jaar over doen voordat onze hersentje aan onze beentjes kunnen doorgeven hoe we moeten lopen. Maar als we het een keer doorhebben kunnen we met een beetje geluk ook zo”n 75 jaar doorlopen en dat zie ik onze briesende vriend nog niet doen.
     
    Fijn weekend.
     

  9. Wat mooi Ann! Is dat paard van jullie zelf?
    Jij ook een heel fijn weekend!
     
    Liefs Annelies

  10. Hello Ann, how are you doing?
    What a beautiful photo
    It’s Friday today and I would like o wish you a great weekend with lots of shunshine and happiness
    Take care, love, Ziva

  11. Gefeliciteerd Ann en vind je Maria Justyna Benona niet mooi klinken ????
    Wel een bijzonder nachtje gehad dus, heerlijk hé al dat jonge grut wat nu geboren wordt,
    die dartelende lammetjes ook zo’n heerlijk gezicht.
    Lieve Ann wens je alvast heerlijk weekend met veel zonneschijn…>Liefs

  12. Wat een ervaring. Ze zijn prachtig die friese paarden. Je moet wel wat voorzichtiger zijn, hoor, we kunnen je niet missen.
    misschien is het een goed idee om een namenwedstrijd uit te schrijven.  
    Grtzzz Mazza

  13. Hoi Ann,
    Proficiat! Wat leuk om zoiets mee te maken. Ik vind een veulen zo schattig en aandoenlijk.
    Hoe het gaat heten dat hoor ik nog wel.
    Liefs,
    Marjo
     
     

  14. Ja Ann het is prachtig dat jonge grut .
    Hiet bij ons op de streek hebben we dit ook vak mee mogen maken .
    Er woonde hier een oude boer die meestal het veulen gewoon in het land geboren liet worden .
    Alleen als het vroor dan ging het paard op stal .
    Het is en blijft een mooi wonder .
    ik wens jou ook een fijn weekend .
    Gr Tanja

Geef een reactie

