Lente in de winter is een cadeau!   4 comments

Primula's

Lieve vrienden en vriendinnen,

Zoals de meeste van ons heb ik echt genoten van dit cadeau, lente in de winter! Vanmiddag heb ik Geert mijn trouwe echtgenoot zonder al teveel moeite uit zijn stoel en boek gekregen om eens een lekkere wandeling te gaan maken. In het album Buitenpost en de Mieden, ehhh eigenlijk weet ik nu al niet meer hoe het heet (vrees niet ik heb nog geen Alzheimer), daar staan dus telkens de namen De Tjoele en de Mieden in vermeld, dat hoort allemaal bij Buitenpost dus ver is het niet om hier uit huis naar de natuur te trekken. Geert is op zijn klompen gegaan, daar is hij nadat hij begon met lopen niet meer vanaf gekomen en het is dan ook nog wonder dat hij schoenen aan heeft als hij naar een feestje o.i.d. gaat. Hij vond het helemaal niet erg dat het "famke" haar fototoestelletje meenam, niet dat ik daar om zou vragen maar veel heeft de brave borst niet meer aan mij gehad. Ik jubelde van plezier toen ik honderden meerkoeten zag, maar dat was teveel gevraagd, ze zagen mij ook en zonder *zucht* grote telelens zie je alleen maar zwarte stipjes. Niet getreurd er was genoeg moois om foto’s van te maken, manlief vroeg nog wel ietwat schuchter waarom ik nu juist dood riet in het water moest fotograferen, maar dat is natuurlijk juist de kick, de foto freaks onder ons weten dat, het Yes!!!! Als je al glissend en met natte voeten net dat ene foto’tje hebt gemaakt wat je wilde. Overigens heb ik honderden foto’s gemaakt van Geert’s tijdelijke paarden en er is werkelijk geen klacht over mijn lippen gekomen, lieve dieren hoor ik zal er niets van zeggen maar om nu alleen foto’s te maken van paarden, nou nee!

Na de wandeling heb ik Geert in de bibliotheek gestald alwaar hij onder het genot van een gratis bekertje koffie de ellende van alle dagen in de kranten kon bestuderen en zelf ben ik nog maar een rondje Buitenpost gaan doen om te kijken of er nog wat leuks was om op de foto te zetten. Gelukkig was ik erop voorbereid want de Canon PowerShot A430 begon akelig te knipperen, batterijtjes op! Even anderen erin gedaan maar nee hoor het ding jengelde gewoon door, het moest batterijtjes en dan kan je wel zeggen dat ie niet moet zeuren en dat er écht nieuwe in zitten, maar het zijn net kleine kinderen "ik wil batterijtjes", dus maar naar de bibliotheek gegaan en mezelf getrakteerd op een gratis bekertje chocolademelk (beetje waterig, maar dat mag de pret niet drukken). Daarna zijn we tevreden naar huis gegaan en meteen even op het pakje van de batterijtjes gekeken, die waren goed tot 2003, tja en dan kan je zo’n camera’tje natuurlijk niets kwalijk nemen.

Hier wil ik iedereen bedanken voor de leuke en lieve reacties op de foto’s van Engeland en Buitenpost, maar aangezien mijn computer nog steeds aan en uit gaat omdat het onding nu weer te weinig virtueel geheugen heeft kan ik niet iedereen bedanken, bij deze dus. De foto’s boven en onder zijn niet van mij, daar is het net goed voor en eerdaags zijn er weer bloemen genoeg om zelf foto’s te maken. Allemaal nog een heel prettige avond gewenst een goede week en liefs van Ann.

Paperwhite's

 

Posted 11 februari 2008 by Ann McDunn in Space vrienden en vriendinnen

4 responses to “Lente in de winter is een cadeau!

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ha die Ann wat een leuk uitgebreid verhaal heb ervan genoten en zag t hele tafreeltje voor me….vooral met die batterijtjes hahaha 2003!!!
    Echt naar voor je dat je pc ’t nog niet goed doet ….>Ze zeggen weleens: Gezellig zo’n huiscomputer die chips eet 😉
    Hoop snel weer wat foto’s van je te zien en geniet lekker van ’t zonnetje doet een mens goed hé
    Liefs Benona

  2. Dear Ann,
    Leuk verhaal hoor, ik zie het één en ander zo voor me.
    Je hebt gelijk, om juist die éne foto te maken zoals je wilt,moet je er wat voor over hebben!
    Soms stort ik mij ook ter aarde ( modder ) en loop dan de rest van de dag met een spijkerbroek
    rond voorzien van bemodderde knietjes,maar daar zit ik dan niet mee.
    Dat ter aarde storten lukt nog wel,maar het weer overeind komen duurt wat langer.
    Kus,Edward.

  3. Ann,even een groet uit uffelte,Je mooie verhaal gelezen,dat van dat riet heb met elly ook wel eens,maar nu zij zelf fotografeert hoor ik daar niet meer over.Ik hoop dat je compu het blijft doen.Heb ik ook gehad werkgeheugen te klein,mijn zoon het een grote uitbreiding gedaan,gaat nu weer goed,maar ik weet niet wat de computer zou doen met die mooie dingen die jij er op zet.Nou ann ,ik heb me kopje koffie op en ga weer de tuin in.Fijne dag.

  4. mooi en heel leuk verhaal ann zit er erg om te lachen mijn lievert begrijpt ook niet alles wat ik op de foto zet
    maar zelf onder neemt hij ook wel eens om fotos te nemen heb genooten van jouw wandeling  en van jouw fotos dan toch beetje mee geweest
    jammer van je comp maar de mine heeft ook last van iets weet ook niet wat als iemand muziek op de space heb kom ik er naaaaaaaaaaaa heeeeeeeeel veel moeiten en wachten er pas langs dus hier is ook niet iets pluis ga ook maar een dokter er voor op zoeken  wens je  voor vandaag ook weer een pracht dag toe
    maar dat zou wel lukken
    en o ja nog bedankt voor je leuke reactie op mijn space 
    maar ik ben ook maar amateurtje hoor maar zit heel veel te spelen en zo worden ze steeds mooier
    en ja de camera die ik nu heb daar ben  ik ook heel blij mee volgens mijn ligt daar ook een boel aan nu ann een heel verhaal op de vroegen ochtend
    veel groetjes van els

Geef een reactie

