Voorstellen   4 comments

Eerst even netjes voorstellen lijkt mij voor anderen wel aardig. Mijn naam is zoals iedereen al gezien heeft Ann, ik ben geboren in Alkmaar op 21 mei 1941, foute tijd want wat deed ik daar in de oorlog, helemaal dom was ik tijdens mijn geboorte niet want ik ben met de helm geboren en dat was niet weg in die tijd. Mijn hobby’s staan hier ook al en het is de bedoeling dat ik hier allerlei onderwerpen neer ga zetten die leuk, interessant of mooi zijn om te lezen. Mijn meisjesnaam is Duin en de eerste voorvader die er gevonden is heette Duijnmeijer, maar helaas door de een of andere voorvader die analfabeet was en niet wist hoe Duijnmeijer werd geschreven is het Duin geworden, zodat er bij de genealogie allerlei verbasteringen zijn gekomen van deze naam, Duijn, Duyn, van Duin enz. enz. Mijn roots liggen dus duidelijk in Noord-Holland bij de kust en voornamelijk in Egmond aan Zee. Tijdens mijn schooltijd woonde ik op de Lindegracht in Alkmaar bij mijn grootouders. Na ook nog een poos in Apeldoorn gewoond te hebben ben ik in Friesland terecht gekomen en daar ben ik getrouwd met Geert, die veehandelaar was en meer bekend, beroemd en berucht was door zijn bijnaam "Zwarte Geert", dat klinkt onheilspellend maar het was alleen zijn haarkleur die echt zwart was. Mijn familie bestaat nu nog slechts uit man, zoon, broer en moeder, tenminste waar ik contact mee heb, familie genoeg eigenlijk best wel ontzettend veel maar de omgang met velen is behoorlijk verwaterd, wat alweer scheelt in de kerstkaarten en andere feestelijkheden. Wij wonen in een dorp in Friesland en daar kom ik later wel op terug, het is hier nog steeds erg landelijk om naar niet te zeggen doodsaai erg vooruitstrevend is het dorp in ieder geval niet, maar geen nood de steden Groningen en Leeuwarden liggen beiden maar 30 kilometer hier vandaan en met de trein (nog) makkelijk te bereiken om de drukte op te zoeken. Zo een heel klein beetje informatie is er al en de rest volgt.
 
 
 
 
Posted 15 december 2007 by Ann McDunn in Allerlei wetenswaardigheden

4 responses to “Voorstellen

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hi Ann -Toe nou – groetjes – Niek

  2. Hi Ann

    Dit voorstellen is best leuk – btw Geluk in het nieuwe Jaar – mijn naam is wel duidelijk, ik dacht alleen dat mijn url moet zijn://niek1928.wordpress.com. – Maar misschien is er ergens een foutje gemaakt. Dat “28” slaat op mijn geboortejaar, het schijnt een goed wijnjaar te zijn geweest.

    Ik kom bij je via de blog van Caro. Ik ben zo brutaal om je te vragen of je meteen al december 2007 bij wordpress bent gekomen. Of dat je toen nog op Spaces zat. Ik ben pas een paar dagen geleden van Spaces verhuisd naar WP. En nogal verbaasd hoe mijn verhuisde teksten zijn verwrongen, met een veel te grote letter haha.

    Ik wil graag je antwoord lezen – groet – Niek

  3. ik heb ooit een man die Duin heet ontmoet in Alkmaar, een begrafenisondernemer.
    Ik was vaak in Alkmaar van 2003 tot eind 2006. In die tijd had in een vriend in Hensbroek die kantoor hield in Alkmaar. Hij was de accountant van Duin, of Duyn, begrafenisondernemer. Een leuke goedlachse blonde ronde man.
    Ik ben heel vaak in Egmond aan zee geweest, ik heb er genoten!
    Vreemd dat je via Apeldoorn in Friesland terecht kwam. Noord Holland is immers westfriesland en je bent via NH binnen no time eigenlijk in Friesland. Ik kom uit Rijssen.

  4. Dear Ann,
     
    Jij bent lekker bezig he?
    Het ziet er allemaal gelikt uit hoor!
    Je broertje.

Geef een reactie

